Poznati trgovački lanac mijenja koncept, kupcima nudi pregled, očiju, kože, analizu krvi, znaju se i cijene


Card image cap

Izvor: screenshot Poslovni dnevnik



Autor: Ivan Belezni, Luka Kuhar, Branimir Bradarić

Datum objave : 05.12.2025.

Kategorija: TOČNO

Na portalu poslovni.hr (https://www.poslovni.hr/europska-unija/poznati-trgovacki-lanac-mijenja-koncept-kupcima-nudi-pregled-ociju-koze-analizu-krvi-znaju-se-i-cijene-4505160 , referirajući se na Fenix-magazin (https://fenix-magazin.de/njemacki-trgovacki-lanac-mijenja-koncept-kupcima-nude-ocni-pregled-analizu-krvi-i-koze-po-simbolicnim-cijenama/ ), objavljena je vijest kako njemački trgovački lanac „dm-drogerie market“ svojim kupcima od nedavno pruža cijeli spektar preventivnih medicinsko laboratorijskih pretraga.

Njima utvrđuju potencijalno prisustvo kronično degenerativnih bolesti kao što su kardiovaskularne bolesti, dijabetes i sl. uz kompletnu krvnu sliku. Osim toga, navode da kupcima pružaju i analizu kože te preglede očiju, a sve to u svrhu kako bi se „dm“ pozicionirao kao pružatelj preventivne zdravstvene zaštite  te transformirao svoju ponudu u skladu s promjenom strategije kojoj teže.

Uvidom u „dm-ovo“ priopćenje za medije  (https://newsroom.dm.de/pressreleases/dm-stellt-weichen-fur-erneuerung-schwerpunkte-gesundheit-und-internationale-digitalisierung-3411571), od 21. listopada 2025. godine, evidentno je kako je „dm“ početkom kolovoza ove godine lansirao tri inovativna koncepta koji se testiraju u nekolicini „dm“ trgovina.

Riječ je o pregledu očiju koji se odvija na testnim tržištima u suradnji s düsseldorfskim startupom „Skleo Health“, analizi kože potpomognutoj umjetnom inteligencijom  tvrtke „Dermanostic“ koja je prema napisima FOCUSA online (https://www.focus.de/gesundheit/dm-bietet-jetzt-augentests-an-was-sie-dazu-wissen-muessen-und-was-ein-experte-sagt_af446223-6898-41e4-abe6-e121d9ca8913.html) dostupna u: Münsteru, Karlsruheu, Düsseldorfu, Berlinu i Braunschweigu te krvni testovi u partnerstvu s „Aware Health“. Oni su zasada, kako prenose njemački mediji, dostupni samo u dvije pilot „dm“ poslovnice u Karlsruheu i Konstanzu.

Cijene ovih zdravstvenih usluga nisu prikazane na glavnoj dm.de stranici, već na posebnom landing pageu  za zdravstvene usluge (https://www.dm.de/services/gesundheitsdienstleistungen/skleo).

Tamo su uistinu navedene cijene vidljive u članku poslovnog.hr pa je tako analiza kože besplatna, cijena pregleda vida i fotografija mrežnice iznosi 14,95 €, a cijena analize krvi ovise o onome što se analizom želi utvrditi (npr. kardiovaskularni sustav, zdravlje za starije od 35 godina, rizik od dijabetesa, plodnost i trudnoća, imunološki sustav, test krvi jetre itd.) i kreću se od 9,95 € do 69,95 €. O istima, pisala je i nekolicina hrvatskih medija kao što su dnevno.hr (https://www.dnevno.hr/gospodarstvo-i-turizam/u-dm-u-cete-uskoro-moci-izvaditi-krv-i-obaviti-pregled-lijecnici-na-nogama-3097685/) i tportal (https://www.tportal.hr/biznis/clanak/omiljeni-ducan-brojnih-hrvata-ima-novu-ponudu-sve-je-brzo-gotovo-a-cijene-su-prihvatljive-20251006 )

Rezultate pregleda očiju osim umjetne inteligencije pregledavaju i oftalmolozi, a provode je posebno obučeni „dm“ zaposlenici, o čemu se više može pročitati i na go to optic (https://www.go-to-optic.de/branche/skleo-health-und-dm-schnelles-augenscreening-im-drogeriemarkt-fuer-1495-euro/2064/). Analizu kože obavljaju online dermatolozi s licencom u Njemačkoj, posebno obučeni za postavljanje online dijagnoza, a uzorkovanje venske krvi za krvna analizu izvodi medicinski obučeno Aware osoblje. Na osnovu rezultata iste moguće je rezervirati konzultacije s liječnikom putem telemedicine, navodi zdf heute (https://www.zdfheute.de/ratgeber/gesundheit/dm-gesundheit-test-100.html ).

Bez obzira što je „dm“ poduzeo sve te mjere, brojne njemačke liječničke organizacije (npr. Spitzenverband der Fachärztinnen und Fachärzte Deutschlands, Berufsverband der Augenärzte Deutschlands, Berufsverband der Deutschen Dermatologen, Kassenärztliche Vereinigung i dr.)  nisu blagonaklone prema ovakvoj vrsti zdravstvene usluge i iznijele su nekolicinu komentara glede ove tematike. O samo nekima od njih moguće se informirati na  apotheke adhoc (https://www.apotheke-adhoc.de/nachrichten/detail/politik/fachaerzte-warnen-vor-pseudo-diagnostik-bei-dm/# ),  mdr.de (https://www.mdr.de/nachrichten/deutschland/panorama/drogerie-dm-augen-haut-screenings-blutanalyse-kritik-102.html ), rheinische post (https://rp-online.de/ ), PTA heute (https://www.ptaheute.de/aktuelles/2025/09/08/gesundheits-checks-bei-dm-stehen-in-der-kritik ) i dr.

Pri tome važno je naglasiti kako je od svih navedenih samo Spitzenverband der Fachärztinnen und Fachärzte Deutschlands (SpiFa) pozvala na zakonsku regulaciju dm-ovih usluga, ostale su je samo kritizirale.

Zaključno možemo utvrditi kako je vijest točna. Ono što kod čitatelja može izazvati konfuziju jest nedovoljno jasno naglašavanje da je riječ o pilot projekt koji se, ovisno o vrsti zdravstvene usluge, provodi samo u određenim „dm“ poslovnicama i to zasada samo u Njemačkoj. Sve su ostale tvrdnje točne, ali im je bilo potrebno potkrjepljivanje dodatnim informacijama kako bi dobile na vjerodostojnosti.

x




Adresa:

Ulica bana Josipa Jelačića 83, 31220 Višnjevac

E-mail:

info@verifeye.hr

Telefon:

+385 31 272 943

Verifeye
Centar za nestalu i zlostavljanu djecu
Agencija za elektroničke medije
Financirala Europska unija
Republika Hrvatska Ministartvo kulture
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Centar za kulturu medija