Izvor: screenshot tportal
Autor: Sara Berak, Mihaela Prebeg, Ivan Ćaleta
Datum objave : 15.08.2025.
Kategorija: CLICK-BAIT
Članak pod naslovom „ Hakerima je ponekad dovoljno samo 18 minuta da ostanete bez svega“ objavljen je 18. lipnja 2025. godine na portalu tportal te govori o kibernetičkim napadima i kibernetičkoj sigurnosti u suvremenom dobu, s naglaskom na ugrožavanje poslovnih korisnika. Autor članka nije osobno potpisan na temelju čega ne možemo provjeriti dodatne informacije.
Sadržaj članka, kao i sami naslov, sugerira da je u 2024. godini prosječni kibernetički napad trajao 18 minuta za koje vrijeme hakeri mogu preuzeti potpunu kontrolu nad računalnim sustavom. Autor članka navodi da je ta brojka temelj analize vodećih sigurnosnih tvrtki, ali u članku nije moguće pronaći poveznicu na analize. S obzirom na nemogućnost pronalaska analiza spomenutih u navedenom članku, internetska stranica https://www.itgovernanceusa.com/ objavila je 18. srpnja 2024. članak pod nazivom „How Long Does It Take to Detect a Cyber Attack?“ („Koliko je vremena potrebno za otkrivanje kibernetičkog napada?“) gdje govori o vremenu zadržavanja-vrijeme između prvog ugrožavanja sustava od strane prijetnje i otkrivanja napadača od strane organizacije koje je 2024. godine iznosilo 10 dana.
Nadalje, članak iznosi da je Microsoft tijekom 2024. godine detektirao više od 600 milijuna kibernetičkih napada na korisnike što nije točno. Na Microsoftovoj službenoj stranici nalazi se podatak da se 600 milijuna kibernetičkih napada odvija dnevno, a ne godišnje.
Također, članak govori o najčešćim prijetnjama za poslovne korisnike- ransomware, malware, phishing i DDoS napadi što je potvrđeno na Microsoftovoj stranici.
Članak nakon toga govori o mogućim rješenjima i sprječavanju napada putem Microsoft 365 Business Premium paketa, dok sve poveznice u članku vode na stranicu Hrvatskog Telekoma čime možemo zaključiti da je posrijedi native oglašavanje. Native oglašavanje je, „Prema riječima Jespera Laursena i Marthe L. Stone, autora članka Trendovi native oglašavanja u 2016. godini: Novosti medijske industrije (2016) i članova Instituta za native oglašavanje u Kopenhagenu: Plaćeno oglašavanje gdje se oglas izgledom, formom, osjećajem, funkcijom i kvalitetom podudara s ostatkom sadržaja medija u kojem se pojavljuje. Najčešće, sadržaj native oglasa nije usko vezan za marku proizvoda nego slične teme koje su vezane za njega ili teme koje bi mogle stvoriti „halo efekat“.“
Zaključno, ovaj članak može se svrstati u kategoriju clickbaita zato što je sam naslov senzacionalističke prirode te sugerira činjenice za koje nema relevantni izvor. Iako su određene tvrdnje iz članka točne, koristilo se native oglašavanje tj. plaćeno oglašavanje jednog od paketa Hrvatskog Telekoma koje se povezalo s temom kibernetičkih napada i njihovog sprječavanja putem kupnje određenog paketa.
Ulica bana Josipa Jelačića 83, 31220 Višnjevac
info@verifeye.hr
+385 31 272 943